De Rolling Stones hebben Brouwerij Martinus gesommeerd om de verkoop van hun zes speciaalbieren ter ere van de expositie Unzipped bij het Groninger Museum te stoppen. Allemaal speciaalbiertjes zijn vernoemd naar songs van de Rolling Stones. Het etiket met het bekende Stoneslogo met tong zou inbreuk maken op de merkrechten van de Stones.
Het Groninger Stones-logo wordt via een toolkit aangeboden op de site van Marketing Groningen. Op de site wordt gewaarschuwd dat het gebruik van het logo op eigen risico is en dat ondernemers bij twijfel via het Groninger Museum contact op kunnen nemen met de Rolling Stones.
‘Martinus heeft dat voor zover ik weet ook gedaan’, vertelt Sandra Lambers van Marketing Groningen. Inmiddels is er druk overleg met de Stones. ‘We hebben contact met beide partijen en we proberen hier zo goed mogelijk Martinus in te ondersteunen.’
Waarom het management van de Stones de brouwerij heeft opgedragen te stoppen met de verkoop durft ze niet te zeggen. “Het was bedoeld als sympathiek gebaar dus dit is heel vervelend”, zegt Lambers.
De drie partijen zijn nu met elkaar in gesprek en op zoek naar een oplossing. De biertjes zijn helaas niet meer te koop.
- S03E01: Mederij Marcus - 10-04-2023
- Heineken verhuist pilsproductie Brand - 26-09-2022
- Attracties in Europa-Park brengen sterke drank op smaak - 18-09-2022